torstaina, huhtikuuta 19, 2007

Lapsen suusta

5½ Vee: äiti. Mikä on vastakohta?
minä: noo se on..
5½ Vee: ai onko se niinku lampun poltin ja se lampun kanta?
minä: (miettii hetken..tavallaan siinähän on vasta ja kohta) Hyvin hokattu! Se on melkein tollanen, muttei ihan. Vastakohtia on esimerkiksi yö ja päivä, märkä ja kuiva, iso ja pieni
5 ½ Vee: ja nopee ja hidas ja...(jatkaa luetteloa)
Nopeasti opittu.
5½Year: mom. What is opposite?
me: well, it's..
5½Y:ou, is it like bulb and the thing you put the bulb in?
me:(thinking..in a way there is a oppo and side). You notised it well, but it's not quite like that. Opposite is like night and day, wet and dry, big and small
5½ Y: and fast and slow and...(list was continued).
Fast learning.

Nuorena nuo alkaa nykyään tytöt kiinnostamaan. Ennen lapsen syntymää, ei tullut mieleenkään, että kun kävelet viisi vuotiaan kanssa kadulla, hänen päänsä kääntyy kauniiden tyttöjen perään.

minä: kenenkäs kanssa sinä ajattelit mennä naimisiin?
5 ½ Vee: no X:n kanssa (mielipide oli heti tiedossa)
Poika miettii hetken ja kysyy sitten:
"ai tuleeko se tyttökin sinne sitten?"
minä: tulee minne????
5 ½ Vee: no sinne naimisiin.
minä: joo, tulee te menette yhtäaikaa.
me:have you allready planed who are you going to marry?
5½ Year: with X. (he knew it right a way)
He thougt a minut and asked:
"is the girl going to come too?"
me:to come where??
5½Y:to marry
me:yes, you both are going to marry together.

Hain eräänä perjantaina poikaa hoidosta. Kotimatkalla kyseli:
5½Vee: onko nyt perjantai
minä:on, eikös olekin kivaa.
5½ Vee: onko minulla huomenna vapaa päivä?
minä:on sinulla ja isillä ja minullakin. Meidän koko perheellä on vapaata koko viikonloppu. Voidaan tehdä yhdessä jotain kivaa.
5½Vee: mutta etkö sinä mene töihin viikonloppuna? Kyllä sinun pitäisi kun sinä tienaat niin paljon vähemmän rahaa kun isi. Ja me tarvitaan paljon rahaa. Kyllä sinun on pakko mennä sinne töihin sillon kun me isin kanssa ollaan vapaalla.

Jee, kotoni asuu "natsi"lapsi.
Vauvojen villatakit (bambutakit) valmistuvat hyvällä vauhdilla. Valmiina on ensimmäisen vartalo-osa ja hihat ja toisen vartalo-osa on kaula-aukon kohdalla. TEORIASSA ja laskennallisesti pitäisi olla ylihuomenna valmiit..mutta ei varmaankaan ole.
Babyes sweaters are in this condition. First one is almost ready, bodypart and sleeves are done. Second one is almost in neck part. In theory thise should be ready day after tomorrow...in theory..(probably not).

Ei kommentteja: